Dop

Tänkte att jag skulle berätta om vårat fina dom som vi hade den 25 April. Det var vekligen lyckat.
Vi åkte till Göteborg den 21 April. Vi lämnade Almere 03.00 och var i GBG vid 15. Killarna var hur duktiga som helst på vägen. Dom sov mest men ändå. Eftersom jag är ganska liten så kan jag sitta i mitte i bak och underhålla dom och även mata dom. Det är första gången som jag har matat dom samtidigt....


I alla fall på söndagen var det dax för den stora dagen. Det var högässa denna söndagen så det var en lång Gudstjänst. Normallt brukar man inte ha dop samtidigt som det är högmässa .men prästen var så gullig o klämde in oss ändå. Men vi fick skippa lite sånger o så. Vilket var lite tråkigt. Jag hade hittat en sådan fin sång som jag ville att någon skulle sjunga. Länken är här http://www.dopguiden.se/musik/tva_sma_underverk.html. Det är värt att lyssna på den.



Här är dom fina dopklänningarna som min syster har gjort!!! Tycker dom är grymt fina och jag är så stolt över min syster!!!





Morbror Bosse fick äran att bära in korsewt i kyrkan. Han skötte sig bra.



Jag o syster när vi just hade tagit på dom klänningarna. Det ser ut som Alex tittat på Domino så säger: Fan brosan du har ju kläning på dig.


Stundens allvar.. jag var liv rädd att dom skulle börja skrika. Domino har en sådna röst så man blir hörsel skadan och när Alex börjar skrika slutar han aldrig...men det gick bra.


En stålt pappa och Domino


Sedan var det dax för smörgåstårta och vanlig tårta. Tårtan har Tanja gjort. Tycker den är jätte fin!!!! God var den oxå :)


Här är syster med kusin Theres och terroristerna


Det var en väldigt bra dag!!! Jag är stolt över killarna som skötte sig så bra. När det blev bestämt att vi skulle flytta tillbaka till Holland, så tänkte jag att jag skiter i dopet. Men syster hade redan börjat med klänningarna så jag bestämmde att vi gör det ändå. Vilket jag är väldigt glad över att vi gjorde. Det var verkligen en perfekt dag.
Tack alla som var med o hjälpte till, utan er  hade det aldrig gått

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0