Jobbet

 

Jag jobbar ju nu 20 timmar i veckan. Vilket är ganska skönt på ett sätt. I alla fall att få komma hemifrån. Men nu till jobbet. Där jag jobbar är vi bara 4 personer + chefen. Så det är litet!!!!Min bästa kollega slutade i julas och flyttade till London.
Nu har vi en ny för honom. En kvinna i 50 års åldern från Filipinerna men har bott i Canada i 20 år och här i Holland i 14 år. Hon pratar skit dålig Engelska och färstår inte heller... och hennes hollänska är obefintlig. Det är lite svårt att prata med henne....jag försöker massor men det går inte. Nu är det så att hon tydligen inte gillar mig alls. Pratar skit om mig till chefen, letar fel i allt jag gör, rotar i mina saker... Nu försöker hon inte ens prata eller säga godmorgon osv. Det är himla tråkigt, har inte en aning om vad jag har gjort heller....Det är i alla fall väldigt tråkigt stämning på jobbet. Jag funderar på att fråga henne rakt ut vad hennes problem är!!

Men jag är så himmla feg för sånt. Hoppas att jag kan samla mod till mig att göra det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0